onsdag 25 mars 2015

Sedan sist

Jodå, jag reste mig upp ur sjukhörnet och på måndagen var jag på jobbet.
Måndagen var första dagen sedan årsskiftet som det inte smällde i mejlen så där tokmycket. Det var nästan så att jag kunde spankulera omkring och hinna med både ditt och datt.
Bra på flera sätt, för jag var väl inte helt 100 i skallen efter att ha tjurat så mycket i helgen och behövde mjukstarta lite på jobbet.
Och igår var det möte hela dagen långkalsong.
Och sprungit har jag inte gjort på skiiiitlänge och jag blir så frustr.... Nej, jag tar inte det nu.

Mest spännande var i måndagskväll då diskmaskinsmedelspluttarna var slut och Mannen, som ofta lever enligt devisen "det går lika bra med...." och sedan tar man något annat än vad som är lämpligt/bäst/enklast/godast/what ever" och tyckte att vi skulle köra med vanligt diskmedel i maskinen.
Och jag blev sträng direkt.
- Nej, det ska vi inte. Vi köper nya pluttar imorgon och vi häller inte vanligt diskmedel i maskinen. Det finns en anledning att man använder diskmaskinspluttar i maskinen.
- Äh, du behöver bara något som löser fett, tyckte Mannen.
- Ja, diskmaskinspluttar. Vanligt diskmedel löddrar mycket mer. Vi ska inte, jag upprepar, inte hälla i vanligt diskmedel (jag tänkte inte ge mig på denna punkten).
Och Mannen ut på webben och för att undersöka saken.
Bara för att hamna i en lång tråd där andra kvinnor redan ondgjorde sig över sina Män som hällt vanligt diskmedel i maskinerna med följd att det skummar ut från maskinen och väller ut på köksgolvet....
Jo jo.
- Nä, du har rätt älskling. Det går inte lika bra med vanligt, konstaterade Mannen.
Nä. Jag sa ju det.

3 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

hahaha!

Kjersti sa...

Puh, nå ble jeg redd for at han skulle vinne denne diskusjonen! Men da hadde vel utgangspunktet for innlegget vært helt annerledes...

Librarybeth sa...

Iwillnot: asså när han tycker att han har koll liksom... jag bara "nu blir som jag har sagt" :D

Kjersti: japp, då hade jag fått blogga om skum och en Man som hade fått torka....! :D