fredag 6 mars 2015

Ledig fredag... eeeeh va? part three

Nu vankas det kylskåpsfest.
Kylskåpsfest är det när man behöver hjälp med att bära in och/eller ut kylskåp och sedan äter tillsammans. En del bär, andra tittar på.
Vi var på en sån fest för ett par veckor sedan. Jag tittade på.
Nu är det dags igen.
Fast utan kylskåp.
Man kan således ha kylskåpsfest utan kylskåp.
Det viktiga är att det är c.a.s.u.a.l.
Och att man inte jobbar ihjäl sig med maten.
Det där sista är det ingen risk med. Jag tänker köpetomatsås. Jag tänker också pasta.
Jag tänker glass i efterrätt. Jag har köpt sjuka mängder glass.
Det här kommer bli en bra kylskåpsfest.
I alla fall glassmässigt.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Vilken bra idé! :-)

IngelaMolly sa...

Det lät som ett upplägg helt i min smak :-)

Librarybeth sa...

Katarina: ja, jag tyckte det också! :D

IngelaMolly: :D