tisdag 18 februari 2014

Pushing fifty

Ja jädrar.
Jag vet inte vad jag tycker om'et.
Födelsedagar nu för tiden alltså - jag tror jag till och med mår lite pyton av det.
Jag gillar att fira födelsedagar - andras vill säga.
Jag tänker att... det känns konstigt, motigt och kanske till och med lite trist att bli äldre, men det är ju en rätt barnslig inställning.
Men det går ju så fort på något vis och den springande punkten är mitt problem med tidsuppfattning och att jag allt för lätt hänfaller åt nostalgitripper.
Att kidsen blir äldre är en sak, det är spännande och roligt med deras utveckling, precis som när de var små. De jag håller kärast och närmast mitt hjärta utvecklas till självständiga individer är fantastiskt... men att jag måste bli äldre på kuppen... men hallå alltså! Jag kan tycka att kroppens förfall, att man kanske inte orkar saker känns en smula skrämmande faktiskt.
Lite då och då får jag en släng av åldersnoja som jag försöker bearbeta så gott jag kan, det är ju trots allt bara att åka med.
Men firad har jag blivit idag, stackars sportlovslediga barn väcktes aptidigt för skönsång, men vad gör de inte för mor sin.
Och i brevlådan fick jag idag ett erbjudande om prenumeration på Tara - nu kommer nog inte några erbjudanden om Amelia längre, jag hör hemma i Tara-skiktet nu.
Så är'e bara. Grattis Libby.

12 kommentarer:

mis(s)match sa...

Stort grattis! Inte en dag över 35 ;)

mamma P sa...

Word! Jag tycker att det börjar kännas onödigt med mer ålder men "Att bli äldre är inte så dumt om man betänker alternativet".....Gratulerar på din dag och till ett snyggt halsband!

Spader Madame sa...

Grattis!

Anonym sa...

Grattis!!!

Fliselin sa...

Grattis!!! Knepigt med att bli äldre i det här landet. Tycker inte heller att det känns så himla skoj men jag vill ju vara med, alternativet lockar inte heller...
Vilken fin present! Får gärna visa närmare bild...
Hoppas att din dag blev fin!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Haha, välkommen in i Tara-gänget! Fast man behöver inte läsa den...

För övrigt håller jag med om att det där med att tiden går är lite oroväckande. Inte så att jag känner mig gammal, men man märker ju vissa tecken på att man inte är purung längre. Inte kul. Och lite svårt att tackla ibland.

GRATTIS!

Librarybeth sa...

mis(s)match: haha, det var länge sedan ;D

Syster Y: precis, alternativet är ju inget vidare! Nä, man får åka med helt enkelt.

Spader M: man tackar!

tantaugusta: jag niger och tackar!

Fliselin: fin skönsång och bara bra, firar som sagt andras födelsedagar mkt hellre. Halsbandet är jättefint!! Och precis, den där fixeringen vid ålder = ung är lite tröttsamt from time to time....

Iwillnot: nä, jag tror att jag hoppar Tara, jag är inte mogen för att ta den sortens steg nu :D

Kjersti sa...

Du får en aldri så liten gratulasjon her også! Hipp hurra for gårsdagen :)
Jeg liker bursdagen min, jeg. Syns det er fint å få koselige hilsener fra nære og litt fjernere venner (inkludert alle på facebook hvorav de fleste er folk jeg aldri ser...). Fint å bli gjort litt stas på, og i dag skal mannen min ta meg med ut. Jeg vet ikke hvor vi skal, men gleder meg til en hyggelig kveld sammen med ham (og antagelig litt god mat og drikke!)

At vi blir eldre får vi bare ta med verdighet! :D

hallinbloggar sa...

Och jag får nog snart erbjudande om prenumeration på M....! Men det ör inte så illa!! Stort grattis!!

Librarybeth sa...

Kjersti: låter som en bra firande tycker jag!!!

Hallin: :D du har rätt, jag ska bara noja klart :D
TACK!

Camillas dagar sa...

Ogilla födelsedagar! Jag får ångest!!!

Librarybeth sa...

Camilla: samma här!