måndag 3 februari 2014

Iakttagelser från sjukhörnet

Det är en synnerligen fin februarimorgon där ute och det droppar så trevligt från körsbärsträdets grenar.
Det är stilla och tyst i huset, bara äldsta hemma som snart ska iväg.
Det ryker vänligt från min tekopp och jag noterar att det är en v ä l d i g t  dammiga fönsterbräda i mitt fönster.
Jag hamnade i sjukhörnet tidigt i natt så att gå till jobbet kändes inte aktuellt när det blev morgon.
Nu skiner solen in och jag väntar på att huvudvärken ska släppa taget om mig.

6 kommentarer:

Peace in mind sa...

Skickar lite måndagspepp till dig. Inte överhurtig, utan bara lite lagom vänlig med kryapådig-kram.

Fliselin sa...

Å, nej! Blev det så illa?! Hoppas att du snart är på bana igen. Kram!

Vesnas vardag sa...

Kryakramar till dig

Anonym sa...

Nämen! Fortfarande in sjukhörnet. stackars dig. Krya på dig.
Karin

Camillas dagar sa...

Men fy så eländigt! Skickar en kram till dig i hörnet. Krya på dig snabbt nu!

Librarybeth sa...

PIM: tack - det var en perfekt kryapåkram!

Fliselin: jag behövde en dag till på mig tror jag.

Vesna: varmt tack!

Karin: verkar som sjukhörnet och jag blev värsta polarna helt plötsligt!

Camilla: tack, jag blir ju så gnällig av'et ;D