onsdag 4 september 2013

När onsdagen ler emot en

Att betrakta livet från cykelsadeln på väg till jobbet i maklig fart - det är ett av de där guldkornen i vardagen.
Jag cyklar genom vad som kanske är världens finaste park (nåja) och alla jag möter se så där snälla ut. Trafiken är lugn i den lilla staden så där en bit in på morgonen, septembersolen lyser och jag tycker väldigt mycket om min stickade tröja.

Jag skulle kunna cykla runt i maklig fart länge, ända tills jag blir fikasugen. Men så kan vi ju inte ha det. Hur skulle det se ut om alla bibliotekarier cyklade runt och fånlog.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där. Själv har gått runt å smilat för mig själv i hufvudstaden som har visat sig från sin fina sida. Vackert! (En finkaffe i handen hade jag med. Jag såg nog extremt turistig ut, men det bjur jag på)/lillsis

Gunvor sa...

Vilken idé egentligen: alla bibliotekarier proklamerar en ledig dag då vi bara är ute och cyklar - rent bokstavligt! Och så kan vi mötas lite här och där för lite gofika...

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Skulle kunna bli lite stökigt i själva bibblan då.

Anonym sa...

Ja då får ju biblioteksassistenterna fullt upp. Jag njuter varje dag på bibban. Bibban är toppen. Kram från Nickan

Librarybeth sa...

Lillsis: aaah, det lät väldigt fint det också!!! Ja, de där guldkornsstunderna behöver man så väl...!

Gunvor: ja haha - det vore väl så bra! Värsta fortbildningen OCH personalvårdande!!!

Iwillnot: finns en risk! Och stänga törs man väl inte... kan ni inte låna era böcker själva en liten stund då? :D

Nickan: ja bibblan ä r toppen men du kan också hänga med på cykel :D

Anonym sa...

Ja tack . Jag hänger gärna med. Carpe die eller Fånga dagen. Nickan

Librarybeth sa...

Nickan: :D