fredag 19 oktober 2012

Fredagens vinröda

En eloge till Libby som gick och la sig betydligt tidigare än hon brukar igår. Som tack känns det som ett halsont är på inrullande....

Och så behöver jag ett nytt tema till nästa vecka för att muntra upp återvinningsgarderoben.
Förra hösten hanns det med många teman så det blir säkert tvunget att återanvända ett eller flera av dessa... Man kan ju lura på om det ska vara en färg (vitt och/eller svart? grått? blått? hmmm...) eller mönstrat (valfritt? djur? annat? hmmm...) eller något helt annat... sportigt? blusvecka?... Dagens i-landsproblem med andra ord.
Blingar till fredagen med paljettkjol från HM som med fördel går att dressa ned med min tröja till trotjänare, från Lindex. Halsband Vero Moda och ännu en dag i bibblan i mina Sixty Seven-skor.
Najs Fredag!

10 kommentarer:

Fliselin sa...

Party!
Klart uppiggande på fredagen! Häftigt med paljetter! Tjusigt!
Bra service med tidningen. Jag står också i diskmaskinsträsket på mornarna, det är bara att bita ihop. Varför är det liksom roligare att packa i än ur maskinen? Tycker du samma eller... Viktiga spörsmål i livet!

Anonym sa...

Supernajs! Du är "dressed for success"!
Annika

bibbaeva sa...

Åh, så fin! Alla låntagare kommer att le sitt varmaste leende när de ser dig! Ha det gott!

Spader Madame sa...

Tema blir toppen!

hallinbloggar sa...

Så fint och paljetter är verkligen topen för att "glamma till" vardagen! Jag lämnade det vinröda temat, hade planerat Missoniklänning men med ösregn på cykeln i morse ändrade jag mig. Annars är det kul med tema!!

Librarybeth sa...

Fliselin: ja party it is! Paljettkjol ger glada tillrop!! :D
Och jag har svart bälte på att packa diskmaskien - ärligt talat går jag igång på det, haha! Packa ur är trök men a woman gotta do what a woman gotta do.

Annika: blev en bra jobbfredag!

bibbaeva: :D tack Eva - ha en skön helg!

Spader Madame: japp, nåt nytt alltså? hmm, undrar vad...

Hallin: ja, det ger garderoben ett lyft!

Camillas dagar sa...

Åh, snyggo! Den ser ju ut precis som en Lindexkjol... kan det vara så nyligt som Missoni? Annars Gwyneth.
du kan då verkligen konsten att kombinera coolt du!

Librarybeth sa...

Camilla: Tack! ;D den här är fr HM, skulle kunna tänka fler paljettplagg... kanske ngt med fransar vore kul!!!

Anna sa...

temaveckorna hade jag nästan glömt! kul om du börjar igen!
jag har en likadan kjol, fyndad på rea för en femtiolapp - planerar att inviga den på en fest i november YEY

Librarybeth sa...

Anna: blir lite djur nu! har testat kjolen på fest också! :D