lördag 15 januari 2011

Några dammråttor senare...

Rackarns vad jag har kämpat på idag. Tror jag städar mer och noggrannare efter jul än före... Tråkgöra och hela förmiddagen hade jag dessutom ont i skallen.
Vissa har glidit på en räkmacka idag (tänker på mannen) även om han var den som fixade dammsugarpåsar (haha) så får det bli straffkommendering i stil med städa förråd eller nåt imorgon...
I min röjiver råkade också yngsta dotterns rum bli utsatt för en total rensning. Hon tänker dock som jag och har inga problem med att rensa, vi gjorde det ihop och hon är en tuffing; släng, släng, släng var hennes modell.
Tulpaner har det blivit och en fin middag som killen med räkmackan fixade.
Nu tänker jag bara ta det lugnt och spegla mig i min blanka diskbänk...

6 kommentarer:

Petra sa...

Njut av ditt rena hem. Ha en skön kväll på soffan för det är du verkligen värd.

Spader Madame sa...

Tulpaner är den bästa städbelöning som finns! Good on you!

Camillas dagar sa...

Det är härligt att städa, i alla fall om man är på rätt humör och verkligen då man är klar. :) Bara att få gå runt och sniffa och ta in allt det rena och fina.
Kram!

Mrs J sa...

Några packlådor färre har det faktiskt blivit här i helgen. Lite mer ordning också. Tyvärr några dammråttor kvar att bekämpa...

Librarybeth sa...

Petra: soffan blev min belöning!

Spader Madame: so true!

Camilla: jag går igång på att städa badrum, dammsuga lister är såååå tråkigt!!!

Mrs J: dammråttorna går ingenstans...;) känns ju tryggt, eller hur?!

Mrs J sa...

Och de är nästan lättare att fånga ju större de blir ;-)!