onsdag 19 januari 2011

Dolly och jag

På en skala 1-10; hur gött är det inte att kasta på sig sina skönaste (läs fulaste) hemmaslapparbrallor när man kommer hem från ett bibbanpass?!
Mina Dolly Parton-brallor (de går under det namnet och det finns anledning till det) är så osnygga att jag nästan inte vill öppna dörren om det ringer på när jag och Dollybrallan gör sällskap på helgen.
En idé skulle vara att skaffa ett par nya... men nä. Vi är ett så bra team, Dolly och jag så den idén får anstå tills det lila plyschtyget är helt utnött.
Nu drar vi oss tillbaka till soffan med en kopp te, Dolly and me.

4 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Jag har grisrosa plysch hemma, men oftast går jag faktiskt i tights så fort jag kommer hem, det är nästan ännu skönare. :)

Anonym sa...

Du är inte ensam. Mina grå, helt utslitna plyschbyxor är i klass med dina Dolyy. Jag ÄLSKAR dem och förmår mig inte att slänga dem. Har ett par nya från HM men, nej, de kvalar inte in i samma klass som grå plyschbyxan.
Karin

Omentjej sa...

Haha, ju skönare desto fulare, så är det bara. Det första jag gör när jag kommer hem är att byta om, jag är inte riktigt hemma annars.
Tar även med mysbyxor när jag är hos föräldrar, syskon & svärföräldrar. :)

Librarybeth sa...

Camilla: ett par rosa skulle jag också vilja ha!

Karin: nej, gamla ska de va :)

Omentjej: samma här, de åker med om de funkar i sammanhanget....