söndag 5 december 2010

Att storhandla

Jag går upp tidigt och grötar idag också.
Idag väntar dock inget löpband på mig. God, I wish. Jag ska istället bege mig till STORmarknaden och superduperveckohandla. Tanken var att jag skulle ha gjort det igår men det gick bara inte. När bilköerna ringlade sig i paradtakt och det var så biltätt att jag hade kunnat springa på biltaken in i gallerian - denna konsumtionens högtempel - så började jag må fysiskt illa.
Librarybeth gillar inte att:
  1. storhandla mat (det sköter hennes lagvigde make men när han kaklar får man offra sig)
  2. tokmycket trängsel.
Dessa två faktorer tillsammans är en m y c k e t  bad combo.
För när jag väl kommer in på stormarknadens väl tilltagna parkering och ser att här finns inte en enda p-plats för min wannabe-raggarbil som egentligen är en Citroën (avgasröret trasigt, vi måste ta itu med detta problemet snart) så vill jag bara därifrån.
Jag får känningar av något som kanske kan kallas den lilla panikångesten. PanikBeth helt enkelt.
PanikBeth raggarbilsglider därifrån för det kommer långa tjusiga paradåkarköer av bilar från alla väderstreck.
PanikBeth åker till sin "egna" mataffär i närområdet till hemmet och handlar det nödvändigaste.
Jag hann i alla fall till bolaget innan dessa scener utspelade sig. Fast det låter ju lite underligt när man kopplar ihop alkohol (glögg) med detta.
Hur som helst, jag måste piska mig dit idag - till stormarknaden. Nu har jag grötladdat så pass att jag knappt kan röra mig så jag sitter kvar ett tag och läser istället.
Läsladdar så jag fixar mitt mission idag.

4 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Stormarknader ger väldigt sällan trevliga vibbar. Som tur är har jag också en man som sköter den mesta storhandlingen.

k sa...

Här hemma är det också maken! Vi har dock turen att mina föräldrar bor nästan bredvid vårt tempel, så det går alltid att vederkvicka sig med en kopp te och en giffel efter man varit i hetluften. Hoppas det löste sig och blev halvtrevligt i alla fall (Och förresten varifrån kom allt folket plötsligt? Överallt är det folk. ÖVERALLT.)!

Camillas dagar sa...

Ha ha ha... jag tycker att du är humorBeth! =)
Men usch, fulla affärer är ingen höjdare.
Jag måste verkligen ta itu med veckomatsedel och veckohandling igen, det hänger helt på mig. Är jag inte alert där, händer ingenting här hemma på matlagnings-och planeringsfronten. Tråkigt faktiskt. Men visst, maken är bra på annat i stället.
Ha en fin söndagskväll!
Kram!

Librarybeth sa...

Husfrun: ja, storhandling suger - när det gäller mat ;)

K: jag har faktiskt tänkt på det där, jag kanske borde dra i mig en kopp kaffe på gallerians café, både före och efter shopping...

Camilla: haha! jag är så nöjd att maken kör det där mathandlarracet. Han är dessutom mer effektiv och mer ekonomisk än jag.