onsdag 16 juni 2010

Hemmakär

Dagens lunch intogs idag på ett trevligt café utomhus. Miljön är fin men den snålt tilltagna kycklingsalladen lämnade mycket att önska. Isbergsallad, gurka, tomat, majs, kyckling och kors i taket - en halv ananasring. Surprise me baby, nog ska man väl kunna svänga ihop något mer inspirerat som lunch?! (Librarybeth blev suuur). Till och från caféet blev det en fin cykeltur och då blev jag så där fånigt hemmakär och tyckte allt var så härligt fint i min egna lilla stad (trots den taskiga salladen - jag är inte långsint...) Vattnet brusade så fint och träden var så ståtliga och gröna. Gatorna så trevliga och människor så glada.

Till helgen hade det varit roligt att planera en längre cykeltur tillsammans hela familjen, något bröllop hade jag inte planerat att följa men nu ska det visst inte bli något vidare sommarvarmt väder.
Nåväl, då tar jag väl en god bok istället för jag är inte så engagerad i bröllopet.
Hur gör du?

6 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Näpp, inget bröllop för mig. Jag ska jobba på lördag... Jag tycker mest synd om de stackarna som ska gifta sig inför hela världens ögon.
Fin du var i dag, skönt att du inte är långsint! ;)

frk F sa...

Åh, vilken snygg top!

Pia Wester sa...

Men gud vilken snygg outfit! Nu fick jag inspiration till en liknande kombo med sånt jag själv har i garderoben. Tack!

Sara sa...

Kommer nog att varva prinsessbröllop från tv-soffan med sista flyttpackandet.

Librarybeth sa...

Camilla: ja, de har sannerligen ingen liten tillställning bara för familjen... å tack för komplimang!

Frk F: den toppen kommer från HM! Look, du kanske hittar den på rean :)

Pia: hihi men vad kul, att det där kunde vara inspirerande!

Sara: så du flyttar! Hoppas att du får bärhjälp! Sitt och softa och peka med hela handen :)

Mrs J sa...

Somrig och fin outfit! Här väntas regn- & ruskväder hela helgen, som sig bör då det är fotbollscup :-/ Jag är varken rojalist eller fotbollsfantast!