söndag 23 februari 2014

Söndagspyssel

Medan många säkert tänker ishockey idag är jag vansinnigt engagerad i det här med Öppet spår.
Jag snackar Sälen-Mora och vet inte hur många gånger jag denna morgon och förmiddag har uppdaterat kartan över Mannens framfart i spåret.
Han skidar på så fint, jag undrar om han är trött? Är det bakhalt? Folk ramlar väl inte som käglor i den där backen som vi såg på youtube, det blev ett förfärligt trassel kan man säga?! Är blåbärssoppan stärkande och god (säkert!).
Nu får jag lov att skärpa mig och sluta uppdatera webbsidan, jag sticker jag ut och kör lite backe istället.
Backe med löparskorna på alltså, i mina hoods är det ju nästintill tussilago-känning på väderleken idag.

ska bara kolla igen, var är han nu, SkidMannen??

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Åh, tack för fina ord och grattis! :) Vad gullig du är. Det känns lite bättre i dag i alla fall.
Men jösses vilken fart din man har i spåret! Han kommer ju att åka 9 mil på bara dubbla tiden jämfört med jag åkte 3 mil på. Imponerande! Hatten av!

Librarybeth sa...

Camilla: jag tycker du gjorde ett fantastiskt lopp!
Ja, Mannen, den Mannen! Och då har inte fått träna så mkt skidor pga snöbrist!