onsdag 26 februari 2014

Lite comme ci, comme ca

Bokcirkel igår betyder tröttmössa idag, det står i lagen.
Vi har läst Dödssynden av Harper Lee och den kickade verkligen igång diskussionen, rekommenderas! Nu väntar vi som bäst på vilken bok vi ska få i uppdrag att läsa till nästa gång.
Jag tänkte också hinna med Än finns det hopp av Karin Wahlberg. Wahlberg blir en ny bekantskap, jag är inte någon utpräglad deckarläsare och det är framför allt det som hon har författat hittills. Men den här titeln är som sagt ingen deckare utan första delen i en planerad romansvit om en svensk liten stad, det är 50-tal och så kretsar det kring människorna vid ett lasarett. Det kan vara något för mig, tror jag.

dagens; ännu en grå tröja (Lindex) till samlingarna - vad är det som gör att jag går igång på grå tröjor?? - och Monkibyxorna igen, scarf Top Shop

6 kommentarer:

mis(s)match sa...

Hela bloggkretsen (inkl mig själv, Liten, Hallin) har haffat just denna tröja! Roligt!

Camillas dagar sa...

Jag har också kikat på den gråa, men har helt tappat shoppingstinget. :(
Fin är den och fin är du!

Librarybeth sa...

mis(s)match: hahaha, en typisk bloggtröja alltså. En kompiströja!!!!

Camilla: bekväm och fin - du ska se att det kommer tillbaka :D
tack!!!

hallinbloggar sa...

Ja, en riktig kompiströja. Igår såg jag exakt likadan som du ser ut idag då jag hade mina svarta byxor med häng. Men jag tog en stooor storlek då ag ville ha den ordentligt oversized! Snyggt!!!

Librarybeth sa...

Hallin: haha, det är så att man får vibbar tillbaka till femte klass då man klädde exakt som kompisen! :D

Garderobenmin sa...

Den där gillar vi!