torsdag 8 augusti 2013

Nästan som loppisfynd

För någon vecka sedan var vi en tur till mormor och morfar. Där hamnar man så gott som i radioskugga, däremot hamnar i en underskönt landskap, finfina frukostar/fikastunder/middagar, blåbärsskog och annat trevligt.
Roliga fynd kan man göra också, som på en loppis fast det kostar helt gratis. 
- Hörrö mor(mor), om du vill bli av med de där prickiga kartongerna i lillstugan (som jag dregglat lite efter flera gånger) så kan jag erbjuda mig att ta hand om dem.
- Sure, de kan du ta, sa mor(mor). 

Fina - eller hur! Och när jag lyfte på ett av locken låg det gamla galgar i en av kartongerna - jag som tycker så mycket om gamla galgar! Jag har ett gäng sedan tidigare som jag tror har varit min farmors. Detta nytillskott i samlingen härrör från samma källa av vackra galgar där firmanamnet så fint finns med.



7 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Åh, jag älskar gamla, fina galgar! Och lådorna, såna har min mamma också. De är fina :)

Anonym sa...

Samma här har trägalgar kvar sen min mormor . Även fina hattaskar har jag det du. Kram Nickan

tantaugusta sa...

Gamla galgar är underbara, verkar hålla i evigheters evighet. Grattis till fyndet!

Fliselin sa...

Lådorna känns igen, finns nog hos mor och kanske har jag också någon. Det är så fint med gamla trägalgar. Har några som gillas.

hallinbloggar sa...

Åh, de där lådorna väckte många minnen hos mig. Vilken lycka!!

Spader Madame sa...

Gratisloppis är grejen. Händer hos vår mormor också. Fint med prickar!

Librarybeth sa...

Iwillnot: visst är de... vet inte vad jag ska ha i men DET kommer att ordna sig ;)

Nickan: en snygg hattask skulle jag gärna ha....!

tantaugusta: precis - de är av värsta bästa kvallen också!!!

Fliselin: det där att det står firmanamnet är så läckert. Visst det gör det på plastgalgen fr HM också men det är ju knappast samma känsla... ;D

Hallin: visst är det så.... det är ngt m de där lådorna!

Spader M: absolut!! Prickar på lådor, prickar på klänningar - samma sköna grej!