onsdag 20 februari 2013

Post-resa-blues

Uj. Uj. Uj.
Nu känns det lite motigt här borta.
Om man kan gå in i post-resa-deppighet så är det precis vad  jag gör i detta nu.
Kan man googla det? Botemedel? Tips någon?
Symptom; allmän tomhetskänsla, stort flyktbehov, kraftig känsla av längtan efter någon obestämbart, håglös, huvudvärk.
Det är inte på något vis en ny upplevelse för mig, det brukar kännas motigt och tungt efter en del resor. Oftast inte de som infaller sommartid och man kommer hem till sin trädgård men annars.
Uj. Uj. Uj.
Och den här gången känns det extra tufft.
Bara att kliva ut från flygplatsen i ett par minusgrader och snöiga trottoarer - jag trodde inte att det skulle kännas trist. Men det gjorde det. Och - egentligen är det väl inget att gnälla över inte sant?! Men jag gör det ändå.
Jag känner mig så fel placerad. Så fel.


10 kommentarer:

Anonym sa...

Kan förstå dig och visst kan du få "gnälla" lite. Botemedel? Tja, planera nästa resa kanske?
Annika

Anonym sa...

Förstår mycket väl att det är mer än tungt idag...Det är nog enda nackdelen med att resa, när den stora tomheten sätter in. Finns bara ett botemedel , drömma och planera inför nästa resa. Då ska du se att du snart är på banan igen. Och man kan faktiskt återvända till Rom....Anna panna

Garderobenmin sa...

Precis, börja planera nästa resa, köp tulpaner, lite bubbel inför helgen och kanske ett nytt lack! Då ska du se att du kommer på banan igen ;-)

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Välkommen hem!
Det går över <3

Petra sa...

Know The feeling... Och det värsta är att dennas slå till även när man inte varit ute och rest ( hur nu det går till?). Planera nästa resa, se till att lägga in " ngn rolig grej" varje månad tills man kommer till den tiden när det är underbart att gå ut i sin egen trädgård. Köp ngt nytt - nu är det bra blandning av rea och nytt i butiken :)

Fliselin sa...

Det där känner jag igen, det är som att livet tar slut... Ny resa är bra botemedel...

Librarybeth sa...

Annika: so it must be - nästa resa tack!!

Anna panna: oh ja, det är baksidan - man vill ha mer...

Liten: utmärkta råd!!!! måste omsättas i handling! :D

i will not: det gör väl det, måste bita ihop, kämpa ;D

Petra: och det är nästan ännu värre, suget som kommer fast man inte rest... isch. Och ja, rolig grej måste inplaneras!!

Och till alla: varmt tack för uppmuntran - det behövs jag skämtar inte, jag känner mig verkligen låååg....!

Librarybeth sa...

Fliselin: ja, attan vad tungt det känns just nu. Måste hitta på nåt! kram!

hallinbloggar sa...

Usch, ta fram bilderna och njut en stund och dröm dig tillbaka. Kanske på ett kafé med en espresso!

Librarybeth sa...

Hallin: man får lov att drömma sig bort....