tisdag 19 februari 2013

Cicci Bomba - the place to be

Gårdagens middag på restaurang blev så fin. Vi höll på att hamna helt galet, första valet av restaurang föll mig inte på läppen så vi skyndade fort därifrån.
Vi gick till de kvarter vi gillat mycket under våra dagar här, kvarteren Ponte och Parione, de runt Pantheon och Fontana di Quattro Fiumi (som vi också beundrat). Där finns det många fina ställen och vi ramlade in på ett, fullt av italienare och en och annan turist.
Ett sällskap var på väg ut så vi hade tur och fick ett bord.
- Where are you guys from, we are from Boston presenterade sig den äldre gentlemannen.
- Eeh, we are from Sweden, svarade jag.
- Enjooooy, blev det glada tillropet då och det gjorde vi, vi enjoyade rejält!
En fin blandad sallad som start och sedan rigatoni med pecorinoost blev mitt val och så mycket god mat som jag ätit de senaste dagarna gör att det lär bli en smärre chock att återvända till lunchlådeland, I tell you.
Blev jag mätt? Javisst, men det hindrade mig inte från att äta den godaste portionen av tiramisu, direkt från tiramisuhimlen.
Djiiisus. Den blev man frälst av.
En mycket mysig stund med la familia och god mat på ett skönt ställe - inte mycket som slår det. Att sitta så och språka med kidsen och Mannen är finaste jag vet.
Restaurangen heter Cicci Bomba och har adressen Via del Governo Vecchio 76, enkelt inredd lokal, rätt stimmigt men på ett trevligt sätt med en fin blandning av olika gäster. Fantastisk mat (alla blev nöjda) och gott vin och the locals äter där.

4 kommentarer:

mamma P sa...

Skriver upp tipset och tackar för att jag fått följa med på resan, mitt önskeresmål! Välkomna hem!

mamma P sa...

Skriver upp tipset och tackar för att jag fått följa med på resan, mitt önskeresmål! Välkomna hem!

Camillas dagar sa...

Låter som en helt förträfflig avslutning på en mysig resa. Tack för att jag fick följa med via bloggen!
I övermorgon är det dags för mig... med en veckas dyngförkyld make, folk som hostar och nyser överallt... hallå, jag vill isolera mig lite. ;) Käkar vitaminer och håller tummarna. Om allt går som det ska, startar jag mina 3 mil mellan Oxberg och Mora på fredag kl 10.15.
När har du ditt första lopp planerat?

Librarybeth sa...

Syster Y: ja, notera - det var finemang! Tack!

Camilla: det har varit så fina dagar , suck.
Oj, det är dags!!! Jag ska tänka på dig!! Jaa, det måste bli Gbg halvmarathon i maj.