lördag 11 juni 2011

Förmiddagen

Ack, så fort en lördagsförmiddag försvinner...
Nej, jag sov inte bort den. Inte heller hann jag sitta och dega med en kaffekopp i handen (ska reparera den skadan imorgon). Inte har jag löpt tränat heller. Inte har...
äh.
Visst är det grundregeln? Man ska inte haka upp sig på vad man inte har gjort utan istället fokusera på vad man faktiskt presterat/upplevt/hunnit med... yada yada - ni hänger med?
Så fokusera nu.
Jag har hunnit hämta en av tjejerna som varit på skoj med sin klass (inkl. övernattning därav den synnerligan trötta uppsynen vid hämtning, jag fick inte ens ett hej). Samma tjej har skjutsats till stall och ridning (betydligt gladare miner där).
Numera behöver mor inte hålla snöret som går till hästens huvud. Big no no.
Flickebarnet g a l o p p e r a r med det fyrbenta djuret. Och hon ser så lycklig ut.
Jag har också hunnit köpa på mig fler blommor som ska planteras. Och en rejäl blommig sak till min syster. Hann också med ett snabbt inköp av present till mitt syskonbarn.
Ack, så fort en lördagsförmiddag försvinner...

3 kommentarer:

Omentjej sa...

Inte illa, allt det på en fm. tycker jag var bra jobbat.
Vad härligt med ridning, jag saknar det ibland...
Åh, blommor ska ju jag också plantera, de har stått i påsen sedan i torsdags. Men först en kopp kaffe i lugn och ro va?

Librarybeth sa...

Omentjej: så ska det va! en kopp i lugn o ro först!

Camillas dagar sa...

Oh, vi har tagit det sååå lugnt i dag. Det har varit så varmt och åskigt i dag att man inte orkat annat. Har läst lite, dammsugit, tvättat ett par mattor. Ja, det var typ allt...