söndag 19 juni 2011

Bokpyssel


En regnig dag som denna och man kan förslagsvis stuva lite med sina böcker. Jag har länge haft lust att sätta pocketböckerna i färgordning - något som mannen motsatt sig rejält. Det är något av det mest skitnödigaste man kan göra tycker han. Tycker inte jag så jag exprimenterar lite försiktigt med en liten, liten hylla i ena hallen. Passar på nu när han är och paddlar med kompisar i regnet. Jag tycker det blir fint jag. Nu ska jag ta mig an stora bokhyllan men där blir det inte färgordnat. Där ska det gallras moahahha. Något han skyr lika mycket som en rejäl förkylning. Sweet Jesus, man kan tro att det är han som är bibliotekarien här. Å andra sidan är jag en gallringsbenägen bibliotekarie. Asså, hallå! Det här hemmet är inte KB!
fotnot: KB är Kungliga Biblioteket och där sparar man på allt.

Inga kommentarer: