torsdag 16 juni 2011

Ett slags ny fas

Jag har i afton gått in i en ny fas som förälder, jag har i egenskap som tonårsförälder fått skjutsat stortjejen och hennes kompisar till en fest. Och nu väntar jag på att få åka och hämta mitt lilla stora barn. Jag hoppas att det är en rolig fest med schyssta kompisar och bra musik. Det var i alla fall en rejäl högtalaranläggning där i trädgården! Grannarna lär inte somna framför tv:n ikväll om jag säger så.
Visst oroar man (jag) sig (mig) för en massa... alkohol, dumma typer.... man får snacka om det - både med sin tonåring, kompisarna och deras föräldrar. Så att man har koll på läget liksom.
Men visst går jag här och hönsar runt som en hönsmorsa. Det gör jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår dig fullkomligt! Fasar själv för den dagen, när den kommer, då min tonårsdotter vill ut på dåligheter. Gugge

Librarybeth sa...

Gugge: ja, man måste ju våga liksom släppa iväg dem på lite också!!! hur gamla är dina/ditt barn?

Omentjej sa...

Hjälp, den dagen ser jag inte fram emot... Hoppas allt gick bra och att hon hade skoj. :)

Librarybeth sa...

Omentjej: Det märkliga är att man liksom växer in i det som mamma också! Kände precis som du när jag väntade och hade småbarn. Då kändes det helt otänkbart att de ens skulle få gå ut i trädgården själva ;) Sedan, vips så följer man liksom med sina kids i utvecklingen. Fast oroar sig det gör man ju - oavsett hur stora de är!!!
Och ja, hon hade skoj! Och då blev jag så glad, så glad!