onsdag 1 september 2010

Spring snyggt, spring snyggt

Inte visste jag att jag skulle få användning av mitt på skämt påhittade mantra spring snyggt, spring snyggt.
Mantrat som jag upprepade för mig själv för att hålla fanan högt när jag sprang mitt första Vårrus mitt i stan förra året.
Och nu, nu har jag har fått ett meddelande från något som heter Marathon-foto.
De säger att jag ska LE när jag ser fotograferna utmed Tjejmilens sträcka och att min nummerlapp ska synas tydligt så att de vet vem de fotograferar. Så kanske jag fastnar på något typ av löpfoto.
Kära nån, det här räknade jag inte med när jag anmälde mig. Äsch, jag kutar på.

spring snyggt, spring snyggt

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ditt mantra är toppen! Praktiserades av mig när jag (minsann) ökade takten när jag närmade mig finishen på min tur i somras, en finish i vattenbrynet på beachen på Gotland. Snacka om att tänka "spring snyggt, spring snyggt", där jag skuttade med en tacksam (nåja) publik bestående av solkrämsinsmorda soldyrkare. (Och nej, jag sprang inte snyggt, men var full av adrenalin efter möte med 1 st död och 1 st levande orm - jag sprang för mitt liv.... ungefär....)

Anonym sa...

Jag är mer en ögontjänare som tänker på att öka farten när jag möter någon. Spring snyggt kommer längre ner.Hahaha
Men le till Marathonfoto ska jag nog klara av....om jag är frisk på söndag dvs...kraxkrax

Librarybeth sa...

Haha! Ja, mantrat går att använda med andra ord. Och på stranden - jo, jag tackar jag. Snyggisbeach-varning där alltså... och så LER vi stort på söndag.
SPRING SNYGGT, SPRING SNYGGT!