lördag 20 februari 2010

Insnöad lite grann

Insnöad. Så är det helt enkelt. Maken pulsar ut för att hämta tidningen. Själv känns det också som om jag är smått insnöad i bollen, jag har någon slags smygförkylning som inte vill "outa". Det blir liksom inget av den så jag är halvförkyld hela tiden. Nåja, idag skulle jag väl inte vilja löpträna ändå.
Jag djupdyker ned i Greklands-boken istället...
Men först DN och Boklördag. Ja, det är lördag och jag har haft sovmorgon, så gott.
Va, ska du göra din egen frukost, sa stora tjejen nere i köket. Jaa? sa jag.
Men du ska ju ligga i sängen och få kaffe.
Flickorna som inte hade glömt "kaffe-på-sängen-när man-fyllt-år blev förfärade över att jag var uppe men maken hade glömt bort det, lite grann. Nåväl, de får en ny chans imorgon. ;)

Inga kommentarer: