söndag 28 februari 2010

Helgsummering

Söndagkväll och jag känner mig så nöjd och trött. Det blev en mycket trevlig helg i Stockholm!
Som planerat blev det prataprataprata, äta gott, dricka gott, shopping och så hann vi med ett biobesök.
Summering av barn och man-ledig helg; inte så dumt att få testa emellanåt.
Att inleda helgen med ett glas bubblande cava på en stimmig bar och sedan ägna sig ostört åt shopping och prat i flera, flera timmar är lyx. Så är det med det. Lyx.
Nu är hela familjen återsamlad; både make och barn och det är så härligt det också!
Och så toppades helgen med att våren kom och snön smälte fort, i kungliga huvudstaden blev det snabbt stora, stora vattenpölar att träna smidiga shoppingskutt över (då gäller det att parera med påsarna).

På söndagen for jag hemåt med buss genom ett disigt och snösmutsigt landskap. Lätt att man känner söndagsångest men jag botade det med att läsa ett tummat exemplar av tidskriften Vi läser och så gör jag nu ett nytt försök med Anna Gavaldas Lyckan är en sällsam fågel. Den boken har jag försökt läsa tidigare men var nog en småtjurig läsare den gången så jag fick lov att ta en paus. Känns bättre den här gången, kan jag avslöja.
Tillbaka i vardagen; bäst man checkar av planeringen inför skol- och arbetsvecka. Kanske, om jag inte somnar av utmattning att jag ser någon film ikväll.

Inga kommentarer: