torsdag 17 december 2009

Librarybeth testar: tidig nattning

Librarybeth testade att gå och lägga sig supertidigt igårkväll. Håll i er, jag låg i sängen vid halv nio. Det betyder att jag gick och la mig samtidigt som mina två yngsta - de två äldre flickorna var självfallet inte i säng så dags... Där låg jag och huttrade trots att jag hade jag både sockor och fleecetröja över lilla pyjamasen. Jag trodde att jag skulle läsa bok men jag vaknade efter en stund, hållandes i boken och insåg att det är svårt, för att inte säga omöjligt att läsa samtidigt som man sover. Pigghetsfaktor idag? Tja, ska vi dra till med 7 på en 10-gradig skala där 10 är superpigg. Tidig nattning rekommenderas i dessa tider då dygnet ändå inte bjuder på något ljus, man kan dock komma att bli betraktad som en tråkmåns om man använder sig allt för ofta av tidig nattning.
Men att vara en smula utvilad är praktiskt när dagen innehåller jobba jobbet, möte, vårdcentralsbesök (ta bort stygn på lilla V), skjutsning och hämtning till olika julavslutningar, bevista avslutning utomhus i kyla (termobrallor på) och ett efterlängtat besök i tvättstugan.

Inga kommentarer: