tisdag 22 december 2009

Efter arbetsdagens slut är man slut

Verkar som om alla vill vara på biblioteket, har tusen frågor och massor av böcker och artiklar som måste lånas. Hallå, ska ni inte fira jul? Eller åtminstone vara lite lediga om man nu inte vill/ska fira jul.
Någon vända i butiker för att söka efter något blankt till julaftonsoufiten finns inte på kartan.
Jag går hem och planerar julgodis istället och kör Absolute christmas på Spotify.
STORT tack till Anders som donerade en sladd så att tekniksvaga Librarybeth kan köra Spotify i stereon.

fotnot: Anders är en av de coola kompisarna från mitt förra jobb.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En plåt med mumsiga (?) julgodiset Rocky Road ligger i kylen. Misstänker att det är på tok för sött för min smak (stämmer, jag har inte smakat varken smet eller färdigt resultat=medalj till mig), men killarna gillade att klippa mashmallows och skala pistagenötter - G mer koncentrerat och metodskt än lilla O, där det mer var varannan munnen/tappa på golvet. Hoppas på att godiset smakar ok i liten dos till gott kaffe...

Åsa sa...

Nu blev jag lite nyfiken, sladd så man kan köra Spotify i stereon? Finns det en chans att slippa de gigantiska gulgrå datahögtalarna från 90-talet nångång som min köra sambo rotade fram ur källarförrådet och försökte placera PÅ skrivbordet (jag tvingade honom att sätta dem under bordet). Spotify är super men utan ngn form av sladd måste vi införskaffa snyggare högtalare.

Librarybeth sa...

Rocky Road? Låter coolt. Och gott.

asafa: Jäpp, spotify är verkligen super, gissa om vi lyssnade på g a m l a låtar, jag menar från tiden då man var lite yngre alltså.