onsdag 9 december 2009

Bra igen

Jag var smått förvirrad när jag vaknade tidigt imorse. Jag har sovit som en stock, det kändes som jag gick i ide några timmar.
Inte så konstigt med tanke på att de senaste dagarna har varit långt från vår vanliga vardag.
Jag och minstingen har tillbringat några dagar och nätter på sjukhus. Lilla V hade mycket magont och det visade sig vara blindtarmsinflammation som i sin tur resulterade i operation. Puh, men nu är vi på banan igen. Lilltjejen behöver vila men annars mår hon bra, hon har en hel låda med Piggelin i frysen för Piggelin är nästan det enda som smakar bra just nu. Sedan väntar soffan och favoritfilmerna, det blir inget hopp och skutt de närmaste dagarna. Mamman och pappan turas om att jobba och pyssla om.
Alla på sjukhuset har tagit så väl hand om lilla V (och hennes oroliga mamma), helt otroligt fina människor men man blir liksom psykiskt mörbultad som förälder när ens guldklimpar är sjuka eller har ont. Man vill bara att allt ska vara BRA.

1 kommentar:

Åsa sa...

Oj då, vilken pärs, men skönt att hon är på bättringsvägen. Misstänkte nästan att något hänt eftersom du inte bloggat på några dagar ;)