fredag 11 december 2009

Party och ljus

Fest i förrgår, fest igår, fest ikväll. Snart kommer mina kompisar hit.
Det är de coola kompisarna från förra jobbet. De är så coola och det ska bli så skoj!
Och bara för att de skulle slippa trampa i torkad ost, gårgårgårgårdagens smulor samt få ludd på sig om de råkar sätta sig på golvet, så har jag speedstädat. Jag har också speedshoppat lite saker som är goda att äta. Numera känns det som om jag gör allt med speed, snart läge att döpa om mig till Speedbeth.

Till denna afton har jag också blivit lovad en ljusslinga i det lilla äppelträdet på gården av min kära make. Inte just för att de coola kompisarna kommer. Nej, det förhåller sig så att jag bara måste ha en ljusslinga i trädet, det bara är så. Därför började jag förbereda min man redan i november. Detta är nu inget nytt påfund, tvärtom.
Ljusslinga har vi varje år i ett träd - men en viss förberedelse för denna uppgift måste man ändå göra. Så jag började prata om ljusslingan; till första advent skulle det vara fint med ljus i trädet.

Första advent kom och gick och så även andra advent. Min lobbyverksamhet gick över i tjat för att gränsa till hot. Men halleluja, jag har under dagen fått det bekräftat via telefonen att en 12 m lång ljusslinga är inköpt (på lunchen) och den ska sättas upp innan mina kompisar kommer. Mmmm. Härligt. Någon kanske tycker, kan inte den där människan sätta upp ljusslingan själv om hon så gärna vill ha en? Nae, tänk för det kan hon inte. Hon är upptagen med att hänga upp ljusslingor inne i huset samt fixa lite annat mys.
Nåväl, när den väl kommer upp i trädet ska den få sitta där ända tills de ljusa kvällarna i mars åter är här.

Inga kommentarer: