måndag 7 september 2015

Måndag

Vardagsrummet har senaste veckan varit belamrad av friluftsprylar. Det har varit ryggsäck och tunna fina ulltröjor, kartor och någon slags bälte med hakar och en... hjälm. Bland annat.
Nu är alltsammans nedpackat och har rest iväg tillsammans med Mannen.
Det är dags igen för lite vandring, ja för Mannen och hans vänner alltså.
Jag sitter hellre här och luktar på blommorna faktiskt. Jag menar förstås jobba jobbet men jag är glad för Mannens skull för denna gång blir det vandring de luxe har jag förstått.
Denna gång nöjer de sig inte med de svenska fjällen utan nu ska man upp och kliva och typ gå/krypklättra (inte platt utmed en bergsvägg) bland de slovenska bergstopparna, de julianska alperna är ett namn som fart omkring här sedan i somras.
Där får man vandra mellan vissa sovstugor och det finns så att säga inga telemaster eller wifi. Men det bjuds säkert på enastående utsikter som tar andan ur en och det lär vara gott om sten och berg.

Själv blir jag som sagt hemma och tar själv lite sats, ååååhej, inför en jobbajobbet-i-11-dagar-period.

Inga kommentarer: