fredag 16 januari 2015

Trösklade in fredagen

Vad kan väl passa bättre än att köra ett litet tröskelpass efter jobbdag och mötet med min mentor? Nej, jag tänkte väl det. Det passar ju utmärkt.
Och vad fick man som bonus?
Jo, dagsljus - förvisso lite skymningsljus men nota bene! Det var inte nattsvart ute.
Märks så väl att det vänder tillbaka nu, tillbaka till ljus igen. Kors, jag kan inte nog prisa det - som jag har längtat.
Och tröskelpasset då? Jo då, tackar som frågar. Det gick över förväntan.
Uppjogg 1 km, 3x10 min löpning på tröskelnivå och så nedjogg 1 km.
Vete fasen om det gör någon revolutionerande skillnad för mig men onyttigt kan det ju inte vara.
Nu, mätt efter god mat blir det soffan.

2 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

I en bok jag läste nyss, där de sammanfattade senaste forskningen inom träning, så skrev de att intervaller verkligen var grejen. Och bäst resultat fick man av antingen korta (30 sek) eller ganska långa (3-4 min). Så nu vet man det!

Librarybeth sa...

Akan-kakan: jag brukar variera mig och jag kan skriva under på att intervaller ger resultat. Det har jag märkt när jag jämför mina egna prestationer!