tisdag 25 mars 2014

Tisdagens

gårdagens...
aj; lilla tösen blev trampad på sin fot av Prisses hov igår. Skitkorv också. Efter en kanonfin lektion råkade Prisse trampa fel i lådan när han skulle käka gult torrt gräs. Lilla tösen ylade av smärta och ni kan tro jag blev rädd. Det blev högläge för foten och ett rejält blåmärke men inte akuten.

välkommen hem; TältMannen bestämde sig för att återvända till civilisationen och invadera vardagsrummet med friluftsprylar igen. En slags transformation från TältMannen till... Mannen (StorhandlarMannen? ToadörrsfixarMannen?)

stelaste: Libby - och inte känns det bättre idag, kommer hon kunna träna i eftermiddag? Det känns som att det är något som krånglar... Ischias?

rescue 1; väninnan som lånade ut sin lilla bil så jag och Lilla kunde komma smidigt till stallet

rescue 2; syskonskaran som snabbt som attan kopplade greppet om lillasyster och pysslade om henne medan jag var tvungen att göra en akutmatshopping

å så dagens;  kavaj å ränder HM, byxor Flash


7 kommentarer:

Fliselin sa...

Kusar är farliga saker. Tur att det inte blev värre skada. Hoppas på snar läkning.

Anonym sa...

Colten, alltid redo!

Hoppas Lilla mår bättre i foten idag. Prisse får vara försiktig med sina fötter.

/Karin

Akan-Kakan sa...

Ajaj, stackars Lilltösen! Men hjärtevärmande ändå, med systrarna som pysslade om! Hoppas både tösens fot och mammans ev ischias bättrar sig snabbt.

mamma P sa...

Kan bara tänka mig hur fint det är med en hel grupp systrar när det är så najs med den enda jag har!

Librarybeth sa...

Fliselin: ja fi fasen. Tösens fot blev blå!

Karin: denna Colt! Som den tar mig till stall och därifrån, löv the colt!!

Akan-kakan: jag måste säga att de är bra fina på att ta hand om varandra i en jobbig situation. Det är som ett maskineri som sätts igång!!

Syster Y: :D och som de flockas runt varandra!!

Camillas dagar sa...

Hoppas att foten är bättre!
Jättefin outfit hos dig, tyckte jag.

Librarybeth sa...

Camilla: nu är lilla foten blålila och ömmar bara lite!
Tack!