söndag 23 mars 2014

Söndagkväll och Libby summerar

Söndagkväll och man kan unna sig en stund att summera helgen.
En synnerligen variationsrik sådan.
Eftersom TältMannen tältar i fjällsnö så har jag och tjejerna hängt ihop, jag har otältandes hunnit med lite annat.

  • röjt hemmavid (halleluja)
  • blivit med ny ajfån (wiii vad fort allting går, min gamla var seeeg)
  • njutit av buffémat och surrat med Tjejerna i Löparkollektivet (det var himla najs)
  • sprungit 28 km (det var fanken vad segt det gick men solen sken iaf)
....men mest spännande blir nog min insats i lördagsnatt då jag hängde med Löparkollektivbrudarna och blev hemringd av stortjejen. Tur man bara var några hus bort eftersom vår toadörr hade gått i baklås så det visslade om mitt under pågående tonårsfest och där inne på toan satt en av dotterns väninnor och väntade på räddningen.
Räddningen visade sig vara SuperMama med kofot (yeees - thats me!)
Jorå, jag försökte med alla möjliga medel först men sedan tog jag till kofoten och bände upp dörren så tonåringarna kunde fortsätta sin fest.
Yeah.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det var himla mysigt igår kväll och spännande när Libby fick rycka ut med kofoten. Man har aldrig tråkigt med Löparkollektivet inte!
Karin

Librarybeth sa...

Karin: indeed!! Och lite vardagsedge där mitt i natten med kofot och allt. Jag var tacksam att jag hade så nära ;D kändes fint att spankulera tillbaka till "min" fest efter väl utfört kofots-uppdrag!!!

Fliselin sa...

Oj! Kofot! Det måste ha varit dramatik! Nu lite reparationer?

Librarybeth sa...

Fliselin: ja, här var'e spännande värre! Japp, nu behöver vi en ny dörr.

Camillas dagar sa...

Oj, vad sa tältmannen om kofotsfrun då han kom hem igen?! Ja... haha... Men vad gör man? Hoppas ni hittar en ny snygg dörr. :)

Camillas dagar sa...

28 km... som en Tjejvasa... springa?! Respekt!

Spader Madame sa...

Coolt att bli inringd och lösa problemet på sånt sätt. Du är min idol.

Librarybeth sa...

Camilla: TältMannen tyckte det var bra jobbat. Det var ändå på tiden att vi fixade ett bra lås på den dörren ;D
yeah!

Spader M: KofotsBeth rycker ut! :D