söndag 17 november 2013

Och så var helgen

Lördag - not so kul.
Dagen började med huvudvärk som gjorde mig illamående (urp, vad jag mådde kasst) och förpassade mig till sjukhörnet i soffan.
Gå direkt från sängen till sjukhörnet utan att passera morgongröten.
Den till synes urkramade gråbleka varelsen i sjukhörnet visade upp vissa utmattningssymtom i fräck kombo med postförkylningsmatthet.
Blev ompysslad av barn som försåg mig med te när illamåendet lagt sig någorlunda. Ungdomarna erbjöd sig också att dammsuga hemmet!
Urkramad mamma somnade i sjukhörnet, visade vissa livstecken först vid 17-tiden.
Lördagens...
utmaning; städade badrummet när huvudvärken klingat av något (varför är jag så dum i huvudet?)
humör: vi hoppar den
bästa: såg till att få iväg cash till hjälpinsats för Filippinerna (det finns de som har det så mycket värre... än gnällspiken Libby...)

Söndag - nu blev det lite roligare.
Huvudvärken; borta endast lätt trötthet, formidabelt pimpad gröt till frulle och sedan satt yours truly och förhandlade med sig själv.
Springa? (jag känner mig friiisk) Inte springa? (alldeles nyss mådde du rätt dåligt!) Springa? (fast idag är jag friiiisk) Inte springa? (är du inte klok, du kan kicka igång skiten igen) Springa! (haha, ingen kan stoppa mig).
Sprang.
Nu; väntar på pay back från förkylningskroppen, kommer förkylningen/tröttheten slå tillbaka med förnyad kraft eller inte?
Time will tell.
Söndagens...
matlagning: left-overs till hela la familia (grattis familjen!)
pyssel: hängde upp stjärnslingan (varför vänta på advent? I need stjärnslinga nu!)
stolleprov: löpträna

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Det känns på nåt sätt symptomatiskt att din gnällvecka slutade med illamående och sjukdom. Men nu är det avklarat! Nästa vecka kan bara bli bättre :)

Librarybeth sa...

Iwillnot: precis! En rejäl final liksom, go out with a bang! :D