lördag 29 december 2012

Att roa sig

Lördag eftermiddag.
Mannen och jag har ändå inget för oss så vi kan lika gärna åka och handla nyårskäket.
När Mannen handlar vill han INTE ha sällskap. Inte av hustrun som kan tjata hål i huvudet på honom bland delivarorna. Handlar mat ihop gör vi bara utomlands.
Idag är således ett undantag. Jag lovar dyrt och heligt att hålla mig till inköpslistan (som består av delivaror) samt röra mig på egen hand i en annan del av ICA.
Jag är beredd att erbjuda mig plocka smågodis bara för att få åka med! Det avskyr Mannen.
Tänk så skoj, vi åker och handlar som andra medelålders par!

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Vi kan inte heller handla ihop. Tappar bara bort varandra. Och blir irriterade. Något jag kan förundras över är när hela familjer åker och handlar tillsammans. Varför utsätta sig för småbarn i affären liksom? Begriper inte varför inte ena parten stannar hemma med barnen. But that´s me :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, låter riktigt mysigt.
Fast bäst blir det förstås om jag ensam handlar = strikt efter listan. Inget fusk där inte ;)