måndag 4 juni 2012

Inför utvecklingssamtalet

Det får lov att bli en kort arbetsdag idag, det väntar ett utvecklingssamtal på eftermiddagen.
Igår när vi gick igenom frågorna inför samtalet, lilltösen och skulle man svara på "det trivs jag med i skolan/fritids".
Lilltösen tänker länge. Jag hennes mor undrar om hon har blivit så "stor" nu att hon sitter och överväger om det är politiskt korrekt att klämma dit att rasten är roligast. I en viss ålder är det som att det  utkristalliserar sig att allt är inte kul, man säger inte ja tack till allt längre. Jag vill hjälpa henne i hennes funderingar och slänger ur mig närapå en ledande fråga;
- Kanske något skolämne som är kul, försöker jag trevande.
Men hon har tänkt klart.
- Att jag får gratis mat.

- ? Ja, jo. Det är ju fint.
Eeeh, då ska vi se vad nästa fråga är....

3 kommentarer:

yllet sa...

Haha!! Ja det är ju superbra! :)
Hur gammal är hon?

Anonym sa...

Underbart! :)
Trodde att jag hade hört allt i den vägen, med tanke på att jag i många år arbetat som lärare, men det där var verkligen en ny kommentar.
Annika

Librarybeth sa...

yllet: snart 10!

Annika: ja, annars borde ju rasten ligga bra til...