lördag 6 februari 2010

Från soffhörnet

Lördagskvällen fördrev jag i soffhörnet med en bok; Skynda att älska av Alex Schulman. Bra och vemodig skildring om barndomen och uppväxten tillsammans med en far som redan var en äldre man när han blev pappa till Alex. Bra läsning, kärleken till och oron för fadern var fint beskriven.
Jag kände för att läsa den istället för Främmande fåglar av Moore. Ibland måste man ta en paus från en bok och hugga tag i något helt annat.
Har nu byggt upp en lista av nya böcker att läsa, när den listan känns som väldigt lång tänker jag; äh, den boken kan jag läsa i sommar, ska jag läsa den. Jag undrar varför jag tror att det finns sååå mycket lästid på sommaren - även om man har mer ledigt så tenderar min boklista att bli så himla lååång... fler som känner igen sig kanske?
Någon Melodifestival varken såg eller hörde jag men jag fick några rapporter från mina tjejer hur det gick. Om inte annat kunde man höra deras förtjusta rop när någon favorit klarade sig bra i röstningen...

1 kommentar:

IngelaMollly sa...

Ja, jag har också en ständigt växande att läsa lista, tycker aldrig jag har tid till det som jag ju gillar så mycket. Alex Schulmans är en av dem som jag gärna vill läsa; lyssnade på honom i höstas, mycket gripande.