lördag 13 februari 2010

ris&otto=bra

Fortfarande huvudvärk men man kan ju se det från den ljusa sidan också. Jag kunde ha haft huvudvärk i hela skallen, nu gör det ju bara ont i halva.
Egentligen var vi bortbjudna ikväll men det blev inställt pga sjukdom hos värdparet. Lika bra det eftersom jag inte är så underhållande idag, lika bra att jag går här och suckar i min dammiga fleecetröja.
För att muntra upp mig något lagar jag risotto.
Få maträtter är så kontemplativa att laga som just risotto. Det är röra, blanda och pytsa i lite varm buljong i taget. Inte stressa utan passa sin risottokastrull och låta maträtten bli klar i lugn fin takt.
Det passar mig utmärkt. Och så blir det gott att äta också.

3 kommentarer:

Marikka sa...

Risotto är en fantastiks maträtt. God och så trelig att laga.

IngelaMollly sa...

Det lät gott det där. Måste vara en herrans massa basselusker som snurrar runt just nu; har haft ont i huvudet hela veckan och min man är vrålförkyld... men livet går vidare ;-)

Librarybeth sa...

Marikka: mmm, en av storfavoriterna!

Molly: jaa, man får försöka hålla fanan högt ändå!