söndag 21 februari 2010

Moisturizing Sunday

Fick frukost på sängen idag och vacker sång! Och efter frukosten fick jag mer kaffe och krispiga chokladbitar och DN Söndag och jag fick behålla alla delarna. Så jag satt faktiskt i sängen och läste tills jag fick rejält med träsmak i häcken. Det tog ungefär 2 timmar och det var en rätt skön start på söndagen. Mitt chokladförråd är nu till bredden fyllt eftersom jag fått flera paket innehållandes detta viktiga födoämne.
När jag inte kunde stanna kvar i bädden längre hittade jag min lilla necessär från Clinique som jag ju fick som gåva för urlänge sedan. Jag har alldeles glömt bort att kika i den! Nu hittade jag moisturizing med dramatisk effekt (jo, det står så) och det var clarifying lotion (va, inte med dramatisk effekt - vad är det är?) och en 7 day scrub cream. Icke att förglömma är också burken innehållandes något som är superdefense - och det kan jag behöva kände jag. Jahapp, jag testar väl scruben då med rinse-off forumla, här behövs rinsas av lite. Jag känner mig så vintertrött.
Söt liten necessär och fina små burkar, det är väl det jag går igång på antar jag.
Skrubb, skrubb. Jag skulle nog inte vilja skrubba varje dag, men det var väl ok. Lite clarifying som friskade upp och så lite defense på det. Nu känner jag mig redo, kanske vågar jag mig ut i 13 minus och springa en sväng och svälja stickig snö idag. Men först borde jag vara duktig och göra min franskaläxa tidigt på söndagen och inte sent på kvällen som jag brukar göra... men det kommer jag inte att göra. Bäst att passa på medan defensen verkar liksom.

Inga kommentarer: