fredag 8 januari 2016

Före take off

Och vad gör man typ dagen innan största ska resa iväg?
Jo, då åker hon och jag och på cruising.
Cruising med mama (och det ska vara med ett m) innebär att vi kör en sväng med bilen och gör ett eller två eller ännu fler ärenden.
Det kan vara allt från handla på Ica eller köpa ett nytt strykjärn. Kan vara att man införskaffar en lampa till tv-rummet och det kan också innebära stopp på blomsteraffären och bageriet. Och det kan innebära alla dessa stopp på en enda cruising.
Vilket det gjorde idag.
Vi brukar åka på ärende-cruising, Äldsta och jag.
Nu vet jag inte hur det ska gå med ärende-cruisingen i fortsättningen, kanske någon annan är intresserad, vad vet jag.

Nu har vi ätit musslor eftersom Äldsta valde det.
Det har varit mycket bondande här bland systrarna den senaste tiden, de klänger lite på varandra på ett nytt sätt.
Jag blir varm i hjärtat av det.
Och tjutnödig också förstås.
Därför måste jag sluta blogga om det nu omedelbums och tänka på något annat.

5 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Åh... åh! Åh... Kram!

Camillas dagar sa...

Ny header?! Snyggt.

Anonym sa...

Du kommer att fixa det här, även om det känns jobbigt just nu! Man får lov att vara ledsen.
Säkert finns det någon annan av dina döttrar som är sugen på ärende-cruising, annars kan du höra av dig till mig. Jag tycker att det lät mysigt!
/Annika

Anna sa...

Har också ett av mina barn till just ärendecruising. Hoppas du får någon av de andra tre tjejerna att vara stand-in. Älskar ABBAs låt Slippring through My fingers - tänker att det är just det du gör nu! Hang in there!����

Librarybeth sa...

Camilla: mmm, jobbigt. Och japp, ny header!! Thänx.

Annika: haha, thaanks, vad rolig du är!! Nu smilar jag upp mig!

Anna: mmm, den låten!!! Mitt sound track just nu, spot on, Anna. Och det känns lite som att man får kämpa lite nu, tack för pepp.