söndag 23 augusti 2015

Söndag

Vaknade i arla morgonstund för att gå direkt från sängen till bilen och skjutsa nästäldsta till stallet.
Stora barn liksom, de grejar allt själva, hon stod redo i hallen men lunchlåda och allt, bara för morsan att köra stalltaxi i den dimma augustimorgonen.
Sedan direkt hem till grötfrukost och därpå gick jag visst och la mig igen.
Jag hann tänka "oj, nu somnar jag väl aldr..." sedan sov jag som en liten gris innan ett sms från Mannen väckte mig och det var dags att ladda vätskebältet för en långrunda.
Gårdagens tröttma och sjukkänsla var som bortblåst så jag höll mig till planen och körde en långrunda och trots värmen blev det en sådan där halleluja-runda där maskineriet fungerade som det skulle....djii! Den känslan behövde jag!
Jag klämde 18 km asfalt och var hemma strax före 12 och då var det lagom att hämta stalltjejen.
Den där sortens effektiva söndagar är helt i min smak.

Inga kommentarer: