söndag 7 juni 2015

PowerBeth

Om jag är trött i morgon på jobbet så vet jag varför.
Jag har legat i som bara den hela denna helg. Jag har fasen ont i muskler jag inte visste att jag hade.
Jag tokstädade.
Maj Gadd vad det är gott när det är klart. Jag var för sjutton fräschare i kroppen efter marathonrundan förra helgen än efter gårdagens race.
Nu är jag i fas; jag har hunnit smälla in böckerna i nya bokhyllan och roddat undan en massa att-göra-högar samt tvättat pyramider av tvätt.
Mannen var duktigare än jag trodde på att gallra bort böcker och då är jag ändå professionell bokslängare, det var något oväntat.
Men bäst idag var ändå löprundan som företogs med medlemmar ur Löparkollektivet. Vi åker ihop sedan springer vi var och en för sig och idag var första rundan med riktig terräng, fullt med stubbar och blåbärsris alltså. Kändes riktigt, riktigt bra i kroppen.
Tänker köra lite mer terräng fram över, ska bli kul.

Inga kommentarer: