måndag 15 juni 2015

Student 2015

Vilken dag det blev! Studentdagen.
Vimplarna vajade och solen sken, jag grinade förstås när stortösen kom genom folkvimlet efter att ha sjungit studentsången och nu var en alldeles nybakad studentska. Tur jag hade mina stora brillor. 

Det var en väldigt fin dag på alla sätt. Mycket känslor och glädje.

Och mat! Och bubbel. 
Och efter buffé och presentöppning och att alla vuxengäster gått hem, då sent på natten kom de unga studenterna tillbaka hem till oss och dansade resten av natten. 
Har ni testat att försöka sova på övervåningen någon gång medan det pågår en studentskiva? ;)
Som ni säkert förstår gick det väl inget vidare.... men de hade trevligt och när de sista gästerna gick vid halv fem hade solen redan stigit upp och då somnade studentskan nog direkt.


Förväntansfulla studenter to be.
Så påbörjade vi kramkalaset.


Det ska "flakas" också. Det var ett rejält hålligång på flaken.

Bebisen.
Dags för bubbel.


Ja, skål då och grattis!
Man hann sitta ned en stund och småspråka.
Studentskan blev så fint uppvaktad av släkt och vänner.

Lite bubbel i skuggan.
Av 23 m vimplar blir det en rejäl slinga att hänga upp, här är en liten bit av det.
foto; yours truly och Nora

10 kommentarer:

hallinbloggar sa...

Åh så fint! Tänk att tiden går så fort. Det är tur att du har många barn så att du har många studentuppvaktningar kvar : ) kram kram

Librarybeth sa...

Hallin: jaaa instämmer! Det blir fler studentskivor att fixa och det känns BRA! :D

Anonym sa...

Åh! Vilka fina bilder och vilken härlig dag för Utspring. Skickar en stor grattiskram till studentskan(via dig).
Agnes

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Ja hurra! Och vilket väder ni fick! Underlättar ju när man ska vara utomhus. Nu är du rutinerad till de tre andra ;)

Lägg gärna ut recept om du har tid och lust. Jag har en student nästa år och behöver lite ny input sen förra året :)

Anna sa...

Åh så härligt! Wow, det är stort när små blir stora. Grattis! Well done, liksom! /AnnaP

Frida sa...

Wow, vilken underbar dag!

pralinen sa...

Vilken fin dag :) Nostalgi... Vi har klarat av våra fyra - och samtliga minns vi med glädje, alla glada ungdomar är den största känslan.

Sara sa...

Härlig dag! Fina studenter!

Camillas dagar sa...

Så fint! Vacker dotter och fina sommarbilder! Snygg liten nesessär från Svenskt Tenn, var den från mamma?! ;)

Librarybeth sa...

Agnes: det blev en såååå fin dag!!!

Iwillnot: åh lägga ut recept! jag? hehe, blir nästan generad, ska se vad jag kan åstadkomma ;D
Det blev en så himla fin student!

AnnaP: :D märklig och stor känsla!!

Frida: mmm!! lovely!

Pralinen: exakt! jag gläds så med alla studenter! Glädjen berör mig, alla ungdomarna liksom!

Sara: ja! mycket fina!!!

Camilla: tack! Stämmer bra, den köpte jag ;D hon fick så många fina gåvor!