söndag 29 mars 2015

Så går helgen - vi sammanfattar i en lista

Helgens frisk-luft-för-hela-slanten; det fick jag när jag sprang mina 28 km i vårsol och blandade asfalt med terräng. Dji - vad trött jag var när jag kom hem. Efter dusch och ett lätt mellis (jag kan sällan äta så mycket direkt efter långrunda) kändes livet finemang igen.

Helgens bästa paus; på Statoil, joggade in på macken och lånade toan och fyllde på vatten.

Helgens lyx och höjdartrivselkväll; min väninna à la Mästerkockskompis bjöd på lördagsmiddag. Snacka om lyx när man sprungit långrunda och inte kände sig så vidare värst sugen på att laga mat själv. Blev en kväll med trevligt häng.

Helgens flit; slödammsugade och fick det att se ut som att jag hade tokstädat.

Helgens sova-borta; lilla dottern på konfa-läger som brottas med svårigheter att sova borta klarade av lägret och hade dessutom så himla kul. Jag är så glad för hennes skull så ni anar inte.

Helgens surprise; att kroppen svarade på dagens löprunda med förtjusning! Märkligt det där, går aldrig att förutse men jag blir alltid lika imponerad, kroppen bara jublade av 8 km löpning i lätt regn.

Och helgen avslutas med en bonus; FjälltältarMannen är på väg hem.

Inga kommentarer: