måndag 11 juni 2012

Vad trött jag kommer vara imorgon

Tömmer tvättmaskinen.
Måste ha något att göra annars somnar jag. Jag ska hämta stora tösen på hennes avslutningsmiddag med skolan - sedan får jag sova. Jisses, jag är en väldigt trött mamma just nu.
Jag till och med pratar med tvättmaskinen.
- Jädrar vad effektivt du centrifugerar ut allt vatten... du fuskar väl inte? Du tvättar väl tvätten???!
- Självfallet tvättar jag, svarar maskinen med sårad min.
- F'låt, det är klart du gör, gonatt.
- Gonatt.

Jaha, vad ska jag göra nu då?

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Oj så sent! Jag var så himla sliten i går, efter helgens bravader, födelsedagsfirande i går kväll och tvätt, packa upp. Bytte till kväll i dag och fick sova ända till 8.00. Lyx! Sedan fick jag nya krafter och tog cykeln till jobbet i dag. :D
Mina 1,4 mil kändes plötsligt väldigt korta.
När har du nästa lopp och vad blir det då?

Librarybeth sa...

Camilla: ja puuuh! Nästa lopp får bli i augusti! Ett stadslopp och ev ev ev en mara till. Sedan väntar Tjejmilen, Lidingö och Höstmilen. :D Ja, jag gillar att springa!