lördag 2 juni 2012

Libby - en maratonlöperska.. jojo

Libby är i mål - sedan länge.
Just nu: liiiite för speedad för att kunna ge en löparrapport.
Oroa er inte - jag kommer plåga er med det i ett senare inlägg. Har ni tur kommer det flera stycken.
Bara lite snabbt; vi kan väl konstatera att det regnade så gott som hela sträckan. Och blåste som bara attan så det blev en tuff premiärtur när det gäller maraton.
Blöt om fötterna i över fyra timmar - don't try this at home. De ser helt skrynkliga ut och det är inte det varma badets fel.
Mannen tappade blixtsnabbt upp ett bad åt Libby på hotellet, själv drog han till hotellets bastu. Så vi valde våra bästa återhämtningssätt.
Och i badet låg Libby och sippade på en Recovery Drink.
Nej, inte med frukt. En riktig Recovery Drink som kom med goodiebagen som för övrigt var välmatad med godsaker. (Det är maraton man ska springa för att få en skapligt goodiebag alltså - inte Tjejmilen, okej, då vet vi.)
Synd bara att mina händer var fullkomligt stelfrusna och dessutom svullna, vilket gjorde att jag inte kom åt godsakerna vid målgång. Jag kunde helt enkelt inte knyta upp knuten på påsen.
Men nu har jag dragit i mig Recovery Drinken och känner mig rätt så recorvad... vilket inte hindrar att jag unnar mig en fruktstund i baren senare under kvällen.
Because I'm worth it så j*a mycket.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kollade er via nätet - sanslöst bra gjort! Och bra tider på både dig och maken!ta och återhämta dig nu så ses vi på måndag, kram Petra

Karin LG sa...

Hatten av! Guuuud så imponerande! Vädret har ju varit à la vinter idag här i Stockholm så alla ni mara-löpare har gjort en fet bragd denna iskalla blåsiga och regniga lördag.

Malin sa...

Fantastiskt! Skitbra!

Camillas dagar sa...

Så jäkla bra kämpat! Jag vill höra allt, se medalj och gärna goodiebag. :D
Grattis!!!

Fliselin sa...

Vi vill bli plågade av löparrapport! Har tänkt och pratat maran många gånger idag. Det var ju vädret från hell. Bra jobbat!

Nickan sa...

Grattis grattis du fixat. Visste väl det. Bra kämpat i det himla ovädret. Du är värd all vila nu. Kram kram

bibbaeva sa...

Jaa, så jävla bra gjort (ursäkta sväret men jag blir så impad att här KRÄVS kraftuttryck!) Hörde på TV att det var jättemånga som hoppade av, men inte Libby inte. Kanon!!!! KRAM
PS; Hälsa mannen att oxå han gjorde en bra jobb.

Mrs J sa...

Jag är sjukt jätteimpad! Jätte JÄTTEIMPAD!!!

k sa...

Strålande kämpat! (säger en som sprang tjugo meter idag och höll på att gå sönder...)

hallinbloggar sa...

Jag är mållös! Tänk att du gjorde det!! Är så otroligt imponerad och längtar efter att få ytterligare rapporter! Måste kännas helt fantastiskt nu!

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så kul, vad glad du låter - och stolt. Vilket du ska vara. Så himla duktig! Heja heja.

mis(s)match sa...

Hatten av och stort grattis!

Solrosfrö sa...

Stort grattis!!! Fantastisk prestation ;);)

Vesnas vardag sa...

Fantastiskt kämpat. Vilket krut det är i dig! :)

frk F sa...

Jag är verkligen superimponerad av dig, grym prestation!!

Mia sa...

Du är grym, Libby! Och du är värd allt efter detta. :-)