fredag 3 december 2010

Dagens jubel - NOT

Mitt hem fylls på med diskbänkar.
Fel sorts diskbänkar.
Japp. Du läste rätt. Gårdagens diskbänksleverans som möttes av jubel förbyttes till ett ilsket rop.
Glad och bokrusig efter en superrolig bokcirkelträff möttes jag av min mans bekymrade ansikte när jag kom hem sent igårkväll.
- Vi har ett problem.
Så sant. Eller köksfirman har uppenbarligen problem.
Det är inte samma diskbänk som vi har fått, nu är det en annan modell. Måtten tycks dock stämma denna gång, men det är inte den diskbänk vi har beställt.

Jag känner en tjej som nu väntar på att klockan ska bli nio.
Då ska det ringas ett samtal.
Ja, jag låter bister på rösten.
BisterBeth.
Inte BitchBeth (än) för jag morrar sällan åt folk. Men jag kan låta bister, så bister att käkarna låser sig.

2 kommentarer:

Pia Wester sa...

Men du skämtar! Herregud så frustrerande! Kräv kompensation!!

pralinen sa...

just en liten nätt prisreduktion måste var adet minsta ni kan få...