söndag 26 december 2010

A challenge for Beth

Annandagen har bjudit på utmaningar.
Challenge #1 löpträna. Utomhus. Vinter och snö betyder STORT motstånd för LöpBeth men idag trotsade hon detta motstånd. Men åh, vad segt det kändes. Benen kändes tunga, tjocka och stumma. Buhu, benen är tunga, tjocka och stumma. Jag kommer aldrig klara Gbg-varvet i vår. Buhuhuu.
Jag moddade runt i snön och det kändes som jag inte kom nånstans. Det var inte halkigt, det var gojs, gojs, modd, modd typ. Likt något slags jultroll moddade jag fram. Lufs, lufs. Försökte fokusera på Madonna i lurarna "you push me..." modd, modd. Kollade klockan när jag kom hem och det hade inte tagit längre tid än vanligt med det kändes som jag lufsat runt i evigheter. Duktigt grinig löpare men jag är ändå nöjd med att jag faktiskt tog mig ut och sprang trots att det är vinter.

Challenge #2 läsa Ranelid. Nu är det Ranelid som gäller i bokcirkeln och då antar jag utmaningen. Jag dissar inte Ranelid som författare men jag blev skogstokig av de första 40 sidorna för det blev lite för mycket av det lyriska ranelidsspråket. Get to the point, man - vill jag hojta. Och då gjorde han det. Nu har berättelsen tagit sig så nu känns det lite bättre.
Nu ska jag lurva iväg till butiken och införskaffa föda.
Challenge#3 kommer definitivt vara att gå till arbetet imorgon......

4 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Ranelid... det låter ganska tungt. Du får säga sedan om det var något läsvärt. :)
Kram kram - hurtBeth!

Anonym sa...

ha, ha, jag funkade precis likadant de första 40 sid :) Tur att han talade ur skägget efter ett tag!/PAN

Anonym sa...

Duktiga du som tog dig ut i snöspåret. Själv velade jag hela dagen och det bidde ingenting till slut :(
Får ta och transportlöpa hem idag istället, som straff.
Hoppas att ni har haft en skön jul. Nu ska vi blicka framåt mot nyårsångesten.

/Karin

Librarybeth sa...

Camilla: jag återkommer med en rapport! kram

PAN: inte sant! jag höll på att få spel! kram

Karin: exakt! nyårsångest är det ju lite extra glamour över ;) strafflöpning är för tuffingar! you go, girl! :)jultrollet lufsar vidare...