onsdag 28 november 2012

Ett annat recept

Okej, här får ni snabba fisken. Räddaren när man löptränat (eller gjort något annat) lite för sent om aftonen, har taskig framförhållning och alla i familjen är hungriga.
Gör så här;
fisk pangasiusfilé eller t ex torsk - det blir lite lyxigare med torsk, lägg i en ugnsäker form, salta, på med basilika.
Ngn typ av tomatsås, jag brukar köra med ICA:s pastasås med krossade tomater och basilika, finns med kapris eller oliver också - igår blev det kombon tomat/oliver.
Blanda med vispgrädde eller matlagningsgrädde - häll över.
Damma över med ströbröd och därefter riven ost.
In i ugnen, 225 gr, 20 min fast det är lite olika vad man tar för fisk (och hur frysen den är när den ställs in - jag sa ju att jag har dålig framförhållning).

För ännu snabbare fisk; ha ICA:s pastasås med tomat och creme fraiche hemma och häll över den istället för att själv blanda tomatkrosset och grädden.

Gott med råris till.
Inget självspäk i det receptet inte.

3 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Fisk!!
Fast det lät gott, måste jag säga. Ska prövas någon gång när inte antifiskmaffian är hemma :)

Anonym sa...

Tack för det receptet! Det låter gott och måste såklart provas endera strax.
Annika

Librarybeth sa...

I will not: aha - ngt sådant behöver inte en annan ta hänsyn till!

Annika: tycker jag!