söndag 4 oktober 2009

Inga hushållsnära tjänster idag


Insåg att jag hade mer gemensamt med tjejen som har en egen önskefe; vi sysslar mycket med hushållsnära tjänster. Ett visst intresse för skor delar vi likaså.
Idag har jag ägnat mig till viss del åt att finna ett par bekväma och snygga skor - inte helt enkelt i dagar som dessa då många skor är försedda med hullingar, spännen och tokhöga klackar. Jag gillar förvisso klackar men sweet jesus - det måste väl inte överdrivas in absurdum. Resultat: noll skor.

Istället kröp jag upp i soffan med den så snygga kudden (den har jag inte som ryggstöd, jag bara kikar på den emellanåt för att njuta av dess vackra yttre) med en bra bok, kaffe och choklad. Skippade Anna Gavalda-boken till förmån för Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. Mmmm, så bra. Lyckan är en sällsam fågel får jag återvända till en annan gång, nu är det hemligheter och dimma i Barcelona som gäller och det finner jag i Vindens skugga. Skosök får det bli en annan dag.

Inga kommentarer: