lördag 11 juli 2009

Bond har inte skägg

Jag är väl sist i norra Europa med att se Quantum of Solace först nu. Ja ja, jag vet att det är länge sedan den filmen kom men jag har inte haft tiiiid. Bond är ju alltid Bond och jag bekänner direkt att jag tycker Daniel Craig är utmärkt som Bond, James Bond. Lite ruffigare, lite mer slugger, lite underdog sisådär. Och det är skitbra. Fast han inte har skägg, men det är ok. Bond ska inte ha skägg, på sin höjd en lagom stor blåtira och så lite små blessyrer på sitt käkben.

Och så har det fortfarande inte lossnat med igelkottsboken. Jag har istället läst Mitt rätta jag av Pernilla Glaser (ok, skriven ur ett rätt kul perspektiv, retade mig lite på huvudpersonen men det kändes rätt bra) och nu tar jag itu med Fördjupade studier i katastroffysik av Marisha Pessl. Den är väl tilltagen och jag hoppas att den är bra.
Igelkottsboken får slinka ned med i semesterpackningen så får vi se om den kommer upp vart efter.

Inga kommentarer: