lördag 6 augusti 2011

Hejarklack

Det vad värst vad folk hejade och tutade när jag sprang min runda idag. Det var en tant på cykel som började hejandet. Sedan stod lagens långa arm och hade lite kontroller av de som färdades med bil. När jag kom springandes förbi gjorde de alla tre vågen!
Kändes rätt uppfriskande för då började jag bli trött. När jag passerade en busskur satt tre figurer och ölade lite. Tempo tempo! ropade de. Visst. Sedan tutade någon på mig, vet inte om det var någon jag kände. Jag var så upptagen med att springa, tidigare hejarklackar kände jag emellertid inte. Blir folk lite småspralliga när andra är tokiga nog att springa i solskenet?
Ja. Det är sol. Det hade jag inte heller räknat med.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla O och jag såg dig precis innan p-kontrollen (som din man så snällt ringde och varnade mig om då han såg min bil parkerad vid hus i närheten). För långt ifrån dig dock från att slänga mig på tutan. Men a) jag fick springångest själv och b) kan inte råda bot på det i helgen pga yttepyttehalsont. Men som någon klok människa tipsade mig om: jag skall genast ta mig en match mot saltet. Gjort denna kur förut och det hjälper. (O hejade friskt i baksätet dock.) Nu saltmatch. Sen tvättmatch. Kul.

frk F sa...

Ha ha! Vad härligt!

Anonym sa...

Vad kul!! Det ger ju verkligen pepp när man får sån feedback :-)

Anonym sa...

Under dagens runda, samma som du sprang, var det inga som hejade på men det gick bra och var skönt i alla fall. Den rundan är fin, om man tar bort den där sträckan MAXI-Kvillinge.
/Karin

Librarybeth sa...

Anonym löpare: :D va bra att lilla O hejade på mig!! Salta på - det hjälper som sagt!

frk F: :D

Miasvardag: vill jag ha nästa gång också!!!

Karin: hejarklacken var ledig! ;) instämmer ang rundan, den är inte dum bortsett från vissa delar då...