söndag 7 augusti 2011

08.35 och jag är heligt förbannad

Söndagmorgon och jag hämtar tidningen. På andra sidan gatan på skolgården har någon valt att dumpa sitt picknickskräp. Men va farao?!!! Sånt här gör mig så himla förbannad. Hur svårt kan det vara att ta med sig resterna? Varför i helvidde lämnar man kvar picknickresterna på skolgården? Hur tänker man när man gör så? Dumma, dumma. Det är vad jag tycker om sådan som lämnar sitt skräp efter sig. Dumma.
Inbillar jag mig (igen) men har det liksom inte blivit skräpigare? Så där i allmänhet?

7 kommentarer:

Sara sa...

ja fyfan alltså, idioter. Tycker man ser det ofta - dumpat picknickskräp, mackdånnaldspåsar fulla med skräp etc. Vad är problemet liksom?

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, dumma är ordet.

Linda sa...

Vad vidrigt! Idioter. Jo, det känns som att det har blivit skräpare. Det har inte varit så många "Hålla-rent-kampanjer" på senaste tiden som det var på 70-80-talet.

Anonym sa...

Fyy farao vad nedrigt!!
Folk borde visa hyfs.

Vesnas vardag sa...

Så tråkigt och tyvärr väldigt vanligt. :( Hela min dag har känts lite upp och ner den med, men av andra orsaker...

Spader Madame sa...

Håller med. Hur svårt kan det va? Och ja, dags för kampanj!

Librarybeth sa...

Hedgehog-Sara: ja, det är ju bara att ta med sig och kasta i soptunnan?! hur svårt kan det vara?

Husfrun: ja, kan nog lägga till andra kraftuttryck också :(

Linda: exakt, på sin plats med en städ-kampanj! då var ju Sverige lite "känt" för att det var så rent... men nu?!

Miasvardag: blev överraskad att det låg på skolgården!! Parken ser jag ofta. Usch, man får liksom inte bli van vid att se det...

Vesna: alldeles för vanligt... oj, undrar hur din dag har varit... !

Spader Madame: håll rubbet rent typ!!!