tisdag 27 juli 2010

Ett hårt men roligt pass

Vilken dag! Shoppingtjejerna och jag tillbringade 7 timmar i stadens butiker och rockade loss ordentligt! De var vid stadd kassa efter alla sommarlovsslantar som de håvar in från mormor och farmor så de kunde fynda rejält bland alla reor.
- Packa ihop dina påsar och lägg det i en vetja, sa jag till lilla V som blir åtta år i augusti.
- Nej, jag vill ha många påsar på armen, svarade hon stensäkert. Det ska ju synas att jag varit i den här affären, fortsatte hon och pekade på den lilla Åhlénspåsen där den nyinköpta överstrykningspennan i rosa låg. Och så tillade hon, jag vill köpa mer kläder, jag har ju bara köpt en t-shirt!
En fikapaus hann vi med för det var så många olika intressen som skulle tillgodoses. Alla var mycket nöjda när vi kom hem. Den ömma modern likaså, det blev bl a en ny jeanskjol, en skojig kofta (som liknar en... en matta?), blus, halsband från Snö och tro det eller ej men ett par jeansleggings eller heter det treggings?! Jag ska smaka lite på det där med jeansleggings, om det är något för mig. Nästan som en hel arbetsdag på stan, nu måste jag vila igen.

Inga kommentarer: